VALET 2010

Hej mina fina bloggläsare!♥
Idag blir det bara en slappardag hemma, och bli frisk på riktigt nu!
Mamma ska rösta idag, jag vet vad hon ska rösta på men jag tycker inte detsamma som hon.
ALLA ALLA ALLA , verkligen ALLA mina kompisar vänner och bekanta tycker precis likadant som sina föräldrar. Jag pratade med min kompis igår, och jag frågade vilket parti hon röstade på, på skolvalet, hon svarade  : - moderaterna
jag :- varför det då?
hon : - dom är bra.
jag : - varför tycker du att dom är bra då? (Lite jobbig får man vara :P)
hon : - men dom är bra bara!
jag : - vad är det du gillar med dom då? Har dom bra valfrågor eller är det för att dina föräldrar tycker det?
hon : - äääääää, du jag måste gå nu.
jag : - haha, men sluta :), säg någon valfråga du tycker är bra då?
hon : - jag kommer inte på någon just nu.
jag : - jag vet varför du gillar dom, det är för att dina föräldrar gillar dom ellerhur?
hon : - ..................................................................
jag : - haha men du, säg bara sanningen istället, det är för att dina föräldrar säger att dom är bra ellerhur?
hon : - OKEJDÅ , DET ÄR SÅ!

Jag är faktiskt lite trött på att man ska göra som sina föräldrar.
Har dom inget egen vilja eller? Det är så trist.

Vilket parti gillar ni eller vilket parti ska/har ni röstat på?

Kommentarer
Postat av: julia<33

ja vet faktist inte va mina föreldrar röstar på men ja tror ja vet ändå ;)

så ja röstade i skolvalet på de partiet som ja gillade<3333333

2010-09-19 @ 11:33:06
URL: http://juzzii.blogg.se/
Postat av: elvispresley

ja vet inte ens nånting om domdära partierna<333333

2010-09-19 @ 13:11:58
Postat av: THESS .. 2 tävlingar pågår i bloggen!

Jag håller med dig! Man ska gå SIN EGEN väg och fullkomligt strunta i VAD ANDRA röstar på!



Jag är socialdemokrat ända ut i fingerspetsarna och det spelar inte roll om hela världen skulle rösta på det motsatta - jag är jag och jag står för det! =)

2010-09-19 @ 13:36:39
URL: http://thessbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0